Naukowcy odmłodzili komórki kobiety o 30 lat. Czy to wstęp do wiecznej młodości?

0
1266

W najnowszym odcinku programu Pytanie na Śniadanie (czas trwania 07:59) wspólnie z prof. dr hab. n. med. Januszem Kockim (genetykiem) wypowiedzieliśmy się na temat zapobieganiu starzeniu się, a nawet odmładzaniu ludzkiej komórki.

Z odcinka dowiecie się m. in.:

• czy spowolnienie procesów starzenia się jest w ogóle możliwe,
  • na jakim etapie w tej kwestii jest medycyna,
  • co my możemy zrobić, aby zachować młody wygląd.

Z medycznego punktu widzenia spowolnienie procesu starzenia się jest możliwe. Najnowszym odkryciem w świecie medycyny jest odkrycie w ludzkim organizmie tzw. zegara metylacji i zachodzących w nim procesów, które mają wpływ na życie komórki ludzkiej.

Procesy metylacji odpowiadają za aktywowanie lub hamowanie naszych genów (aktywowanie dobrych, a hamowanie złych). Umiejętność odwracanie zegara metylacji pozwoliłaby nam wydłużyć życie komórki o kilka, a nawet kilkadziesiąt lat. Byłby to kamień milowy człowieka w drodze ku długowieczności!

Pierwsze kroki naukowców już zostały poczytnione, jednak przed medykami pozostało jeszcze wiele do odkrycia.

Tymczasem ja przypominam Wam, że również stosunkowo niedawno w medycynie odkryto, że nasz mikrobiom jelitowy ma o ponad 100 razy więcej genów niż my i wywiera ogromny wpływ na cały nasz organizm, również na jego procesy regenereacji. Tak więc dbanie o zdrowie naszych jelit pozwoli również i nam zachować dobre samopoczucie na dłużej.

Stosowanie nawyków „młodości” warto zacząć od 3 podstawowych rzeczy, a są to: regularny sen, regularna aktywność fizyczna i regularne posiłki.

Pozdrawiam Was cieplutko!

Poprzedni artykuł4. REGULARNE POSIŁKI – zalecenie na kwiecień
Następny artykuł5. SPACERUJ – zalecenie na maj

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.