Nawyki poranne

0
646

Witajcie kochani. Jaka jest pierwsza rzecz, którą robicie zaraz po przebudzeniu? A może nie macie swojej porannej rutyny, która doddaje Wam energii i pobudza do działania? Dlatego tym razem będziemy pracować nad naszymi nawykami porannymi :).

Wyobraźmy sobie taki scenariusz, że choć spaliśmy odpowiednio długo, nadal rano czujemy się zmęczeni, ciężko nam wstać z łóżka i rozpocząć dzień. Do południa jesteśmy senni, przecieramy oczy, ziewamy, wszystko wypada nam z rąk. W pracy mamy problemy z wykonywaniem zadań, jesteśmy nieefektywni, właściwie najchętniej z powrotem położylibyśmy się spać. Aby się zmotywować i pobudzić do działania, parzymy kolejną kawę, która nie pomaga, marzymy o tym, aby jak najprędzej wrócić do domu…

Tymczasem to, czy tak będzie wyglądał nasz dzień, w pewnym stopniu zależy od tego, jak przebiega nasz poranek! Dlatego aby uniknąć takiego scenariusza, powinniśmy wyrobić sobie zdrową, poranną rutynę, która doda nam energii. Szkoda dnia na przecieranie oczu ;).

Pierwszą rzeczą, o której powinniśmy pamiętać tuż po przebudzeniu jest odpowiednie nawodnienie. Po całej nocy nasz organizm domaga się wody, ponieważ przez ok. 7-8 godzin, kiedy spaliśmy, nie dostarczaliśmy mu odpowiedniej ilości płynów. Dlatego tuż z samego rana powinniśmy ten brak uzupełnić. Może nam się wydawać, że po przebudzeniu jesteśmy zmęczeni, choć w rzeczywistości jesteśmy odwodnieni. Szklanka ciepłej wody wypita na czczo doda nam energii, pomoże nam się rozbudzić, a także pobudzi nasz przewód pokarmowy i poprawi trawienie.

Drugim nawykiem, który poprawi nasze samopoczucie z rana jest rozciąganie. Po całej nocy, kiedy leżeliśmy w bezruchu, nasze ciało jest spięte, przykurczone, dlatego musimy powoli, ostrożnie je rozruszać. Nie musimy od razu wykonywać długiego, wymagającego treningu. Wystarczy, że każdego dnia tuż po przebudzeniu poświęcimy 2-3 minuty na kilka prostych ćwiczeń rozciągających. Poruszamy biodrami, wykonamy kilka skłonów, skrętów tułowia, wyciągniemy ramiona do góry. Ważne, aby zacząć od małych, ostrożnych ruchów i stopniowo pogłębiać pozycje, ponieważ z rana zakres naszych ruchów jest mniejszy. Regularnie wykonywane ćwiczenia rozciągające zmniejszą napięcie w ciele, złagodzą bóle mięśni, stawów, głowy.

Zachowanie porannej rutyny zwiększy naszą efektywność w ciągu dnia i może sprawić, że będziemy bardziej produktywni w domu, w szkole, w pracy. To tylko dwie proste rzeczy, które warto wykonać przed rozpoczęciem dnia. Zobaczcie więc, jak niewiele trzeba, aby poczuć się lepiej.

Poprzedni artykuł„złote mleko” – właściwości zdrowotne i przepis
Następny artykułCo lubi tarczyca?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.