OBUDŹ PRZEWÓD POKARMOWY

0
1279

Witajcie kochani. Aby nasz organizm mógł sprawnie funkcjonować, musimy dobrze zacząć dzień. Dlatego przygotowałam dla Was zadanie, które będziemy realizować z samego rana.

Zazwyczaj po przebudzeniu jesteśmy przez dłuższą chwilę jeszcze zaspani. Niektórzy przeciągają się, gimnastykują, otwierają okna, inni biorą orzeźwiający prysznic, żeby do końca otworzyć oczy i w naturalny sposób obudzić swoje ciało.  A czy myślimy o tym, aby tak łagodnie i naturalnie obudzić swój… przewód pokarmowy?

Proponuję, abyśmy wykonywali z samego rana proste zadanie dla obudzenia przewodu pokarmowego. Do jego realizacji potrzebujemy tylko:

  • szklanki wody,
  • (opcjonalnie) soku z ½ cytryny lub 1-2 łyżki octu jabłkowego,
  • systematyczności ;).

Czy już domyślacie się, na czym polega zadanie?

Zacznij dzień od szklanki wody

Nasze organizmy w ponad 50% składają się z wody. W ciągu dnia oraz w czasie snu tracimy sporą ilość płynów, dlatego tak ważne jest, abyśmy regularnie uzupełniali ilość wody w organizmie. I o ile w ciągu dnia większość z nas pamięta o piciu około 2l wody, tak z naturalnej przyczyny nie jesteśmy w stanie robić tego w czasie snu.

Jednak to, co możemy zrobić, to wypić szklankę wody od razu po przebudzeniu! Po przespanych 7-8 godzinach w nocy nasze ciała są odwodnione. Dlatego pierwszym produktem, jaki powinniśmy dostarczyć naszemu organizmowi z samego rana jest woda. Nasz organizm oraz nasz przewód pokarmowy potrzebują jej, aby dobrze się obudzić i przygotować na cały intensywny dzień.

Są osoby, które odczuwają fizjologiczną potrzebę napicia się wody od razu po przebudzeniu. Są i tacy, którzy wręcz budzą się w środku nocy, żeby uzupełnić płyny. Stawiają sobie szklankę z wodą na stoliku nocnym, aby w razie potrzeby mieć je pod ręką. To też bardzo dobry nawyk.

Są i takie osoby, które nie odczuwają potrzeby, aby z rana napić się wody. Im szczególnie potrzebne jest wyrobienie tego nawyku. Nie musimy od razu pić dużo. Szklanka wody pita małymi łykami w zupełności wystarczy, aby dostarczyć naszemu organizmowi to, czego potrzebuje. Natomiast jeśli czujemy, że to dla nas za mało, możemy oczywiście napić się więcej ;).

Sięgnij po szklankę ciepłej wody

Ważne, aby woda, którą pijemy z rana nie była zimna, ponieważ może być zbyt drażniąca dla naszego układu pokarmowego. Wypijmy wodę ciepłą lub letnią, w temperaturze naszego ciała. Jeśli nie mamy chorób ani problemów z żołądkiem, warto dodać do swojej szklanki z wodą sok z 1/2 cytryny albo 1-2 łyżki octu jabłkowego. Jeśli jednak te dodatki w jakiś sposób Wam szkodzą, pozostańcie przy samej wodzie.

Dobry początek dnia!

Taka szklanka ciepłej lub letniej wody pita regularnie z samego rana pozwoli nam dobrze zacząć dzień. Po jej wypiciu zachęcam, aby odczekać ok. 15 minut, aż nasz przewód pokarmowy się obudzi. Zdrowym nawykiem jest, aby nie zasiadać do śniadania i kawy od razu i nie przyjmować nic na tzw. „pusty żołądek”.

Wypita z rana woda usprawni nasze procesy trawienne w ciągu dnia. Jednak aby efekt był zauważalny, ważna jest regularność. Dobrze, aby nasze zadanie na marzec weszło do listy porannych rytuałów na cały rok! Z relacji pacjentów wiem, że regularna realizacja tego zadania przychodzi im łatwiej, niż np. ćwiczenia oddechowe czy pamiętanie o wykonywaniu ruchów odciążających klatkę piersiową i miednicę.

Mimo to, może się zdarzyć, szczególnie kiedy jeszcze jesteśmy zaspani, że zapomnimy o wypiciu wody z rana. Wiecie, co może być dobrym przypomnieniem? Spróbujcie postawić na swoim nocnym stoliku szklankę z wodą (może przydać się w nocy), albo nawet pustą szklankę. Będzie Wam przypominać o tym, aby z samego rana napełnić ją świeżą, ciepłą wodą.

Powodzenia,
Doktor Lu 😉

Poprzedni artykułODCIĄŻ KLATKĘ PIERSIOWĄ I MIEDNICĘ
Następny artykułHormony tarczycy – czy kawa wpływa na wchłanianie L-tyroksyny?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.